U kunt ons ook bellen op: 088 – 10 30 850 (ma. t/m vr.: 08:00 – 20:00 en zaterdag: 08:30 – 17:00)

Veel gestelde vragen

Hieronder hebben we de meest voorkomende vragen en antwoorden voor u op een rij gezet:

ALGEMEEN

Openingstijden

Van Nood Reizen is geopend van maandag t/m vrijdag: 08:00 - 20:00 uur, op zaterdag van 08:30 - 17:00. Op zondag is het kantoor gesloten evenals op erkende Nederlandse feestdagen. Reserveringen kunnen 365 dagen per jaar, 24 uur per dag gemaakt worden op: www.vannood.nl.

Contactgegevens Van Nood Reizen
Heeft u nog vragen? Mail deze dan naar info@vannood.nl of bel van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren met onze reserveringsafdeling tel. +31 (0)88 - 10 30 850.

Onze reizen zijn niet te boeken via een reisbureau.

Ons adres:
Van Nood Reizen
Den Hulst 134
7711 GT Nieuwleusen

Tel. +31 (0)88 – 10 30 850
Email: info@vannood.nl
Website: www.vannood.nl

Is Van Nood Reizen aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds?

Ja, alle reizen van Van Nood Reizen voldoen aan de normen voor het lidmaatschap van het ANVR. Tevens vallen alle reizen van Van Nood Reizen onder de garantie van de Stichting Garantiefonds Reisgelden en de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

REIZEN PER TOURINGCAR

In wat voor soort bussen worden de reizen van Van Nood Reizen gereden?

Van Nood Reizen rijdt met comfortabele Tourist Class touringcars, voorzien van het Keurmerk Touringcarbedrijf of het veiligheidscertificaat van de ANVR. De touringcars beschikken allemaal over airco, toilet, radio, dvd-speler, koelkast, luchtvering, dubbele beglazing en verstelbare rugleuningen en voetsteunen. Het vervoer voor de voordelige busreizen van Van Nood Reizen wordt verzorgd door verschillende touringcarbedrijven, waaronder: Oostenrijk Touringcars. Dit betekent maximale garanties voor u op het gebied van veiligheid. Jaarlijks doorstaan deze bedrijven een zware controle waarbij aangetoond dient te worden dat de organisaties zich netjes aan de regels houden, wat uw comfort en veiligheid uiteraard alleen maar ten goede komt.

Kan ik van tevoren een bepaalde stoel in de bus reserveren?

Nee, het is niet mogelijk om van tevoren een bepaalde stoel in de bus te reserveren of hiervoor een voorkeur op te geven ongeacht de reden.

Kan ik ook met eigen vervoer reizen?

Wij verkopen alleen pakketreizen incl. vervoer. Het is mogelijk om bij boeking aan te geven dat u geen gebruik maakt van de heen en/of terugreis. Wij verlenen hiervoor geen restitutie.

Zijn er andere opstapplaatsen beschikbaar dan staan aangegeven?

Wanneer uw reisgezelschap uit minimaal 25 personen bestaat, kan er gekeken worden naar de mogelijkheden voor een eigen opstapplaats. U kunt dit telefonisch bij ons aanvragen. Afhankelijk van de opstapplaats kan dit extra kosten met zich meebrengen.

Wat is de onderlinge stoelafstand in de bus?

Bij Tourist Class is de onderlinge stoelafstand 75 cm en is de stoel 30 graden verstelbaar.

Hoe kom ik bij mijn opstapplaats?

Het is in alle gevallen uw eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij uw opstapplaats te zijn. Houdt u daarbij rekening met vertragingen in het verkeer.

Hoe laat kom ik na de reis, aan op het verzamelpunt?

Dit is moeilijk te zeggen. Wij proberen in het begin van de avond aan te komen op het verzamelpunt.

Hoe laat u op het verzamelpunt (of uw opstapplaats) aankomt is echter moeilijk te zeggen en sterk afhankelijk van de drukte en overige omstandigheden onderweg. Hierover kunnen wij dan ook geen enkele uitspraak doen.

Ik heb mijn bus gemist, wat nu?

In het geval van een busexcursiereis vertrekkende vanuit Nederland naar uw vakantiebestemming, dient u uiterlijk 15 minuten voor de opgegeven vertrektijd bij de opstapplaats aanwezig te zijn. De bus wacht niet! Mocht u toch onverhoopt de bus missen, bel dan meteen het noodnummer dat u kunt terugvinden in uw reispapieren.

Kan ik mijn medicijnen meenemen?

Als u bepaalde medicijnen gebruikt, neem hier dan tijdens uw vakantie voldoende van mee. Zorg er ook voor dat u een kopie van het recept meeneemt, zodat u bij eventueel verlies of diefstal ervan nieuwe medicijnen kunt kopen.

Mag ik bagage achterlaten in de bus? Is mijn bagage verzekerd wanneer ik deze achterlaat in de bus?

Het achterlaten van bagage in de bus, gedurende de nacht of overdag geschiedt te allen tijde op eigen risico en is niet verzekerd. Wij adviseren u dan ook dringend uw bagage altijd bij u te houden.

Mag ik roken in een touringcar?

Conform de ANVR, is het in geen enkele bus toegestaan te roken. Er zullen regelmatig rookpauzes gedurende langere trajecten ingepland worden.

RESERVERING MAKEN

Zijn alle reizen die op de site staan ook direct te reserveren?

Ja, alle reizen die op uw scherm verschijnen zijn beschikbaar en direct te reserveren.

Is mijn reservering gelijk definitief geboekt?

Ja, nadat u de stappen in ons boekingsformulier hebt ingevoerd en een reserveringsnummer heeft ontvangen is uw reservering bindend. Wilt u de reservering nog wijzigen of annuleren, dan zijn hierop de ANVR-voorwaarden van toepassing.

Kan ik ook preferenties voor bv. een dieet of de kamer doorgeven?

Na het afsluiten van de uw boeking kunt u eventuele bijzonderheden vermelden in het opmerkingen veld, dit blijven echter preferenties die wij niet kunnen garanderen.

Kan ik tijdens het reserveren ook een reisverzekering en/of een annuleringsverzekering afsluiten?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens de reservering verschijnt de optie om te kiezen voor een reis en/of annuleringsverzekering. U verzekert uw vakantie dan via Europeesche Verzekeringen.

Hoe kan het gebeuren dat er voor een bepaalde reis de ene dag nog wel een aanbieding geldt en de andere dag niet meer?

Voor bepaalde aanbiedingen worden extra accommodaties ingekocht. Indien deze accommodaties volgeboekt zijn, wordt de aanbieding stop gezet. Het kan dan voorkomen, dat dezelfde reis nog wel voor een hogere prijs beschikbaar is. Aanbiedingen kunnen beperkt in voorraad zijn!

Hebben kinderen een eigen reisdocument nodig?

Vanaf 26 juni 2012 moeten volgens informatie van de overheid ook kinderen een eigen reisdocument hebben. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebber. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig.

Mijn grensdocument is over de maximale geldigheidsduur heen. Mijn paspoort is verlopen. Wat nu?

Indien u te maken heeft met een verlopen paspoort / ID kaart of paspoort / ID kaart waarvan de geldigheidsduur korter is dan de geldigheidsduur die noodzakelijk is voor de bestemming waar u naar toe zal reizen, dient u een nieuw grensdocument te regelen. Indien u toch reist met een dergelijk document doet u dit volledig op eigen risico. U loopt het risico dat u de toegang tot de het land of het schip ontzegt wordt door één van de leveranciers of de overheid (zoals douane / marechaussee).

BROCHURE EN NIEUWSBRIEF

Waar vind ik meer informatie over de bestemmingen?

Alle informatie met betrekking tot onze reizen vindt u op onze website. Uiteraard kunt u voor extra informatie of specifieke vragen contact met ons opnemen.

Kan mij inschrijven voor een nieuwsbrief van Van Nood Reizen?

Ja, u kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief door te klikken op de volgende link:

Klik hier om u in te schrijven voor onze nieuwsbrief

Kan ik een brochure bestellen?

Ja, u kunt een brochure thuis laten bezorgen door te klikken op de volgende link:

Klik hier om een gratis brochure te ontvangen

Schrijf je in voor de nieuwsbrief